Одна з магістральних вулиць Львова – Стрийська. Має цю назву з 1626 року (Стрийська дорога). Від перетину вулиць Руставелі та Зарицьких прямує на південь до кільцевої дороги.
У будинку № 1 за радянських часів був магазин “Продукти”, зараз тут кафе-бар.

Під № 4 у 1950-х виконували ремонт бляхарського посуду і металовиробів, нині тут бар “Ван Гог” і відеопрокат.

У будинку № 26 за польських часів була цегельня Нойвонера, тепер студія краси.

Елітний радянський житловий дев’ятиповерховий будинок № 28 збудовано 1971-го, тоді ж тут облаштували магазин “Продукти” і продуктовий магазин для інвалідів Великої Вітчизняної війни.

У будинку № 33 за часів СРСР містився готель облради спортивного товариства “Динамо”, нині тут львівська філія Українського кредитного банку.

На місці будівлі Податкової адміністрації (Стрийська, № 35) до 1939-го був стадіон польської футбольної команди “Чорні”, у повоєнні часи – стадіон “Динамо”, де 1963-го відбувся перший офіційний матч команди “Карпати”, потім стадіон знесли і на його місці 1986-го розпочали будівництво грандіозної, як для Львова, офісної будівлі, де мали намір розмістити всі місцеві керівні партійні та радянські органи влади. Проти цього проекту виступало КДБ, вважаючи розміщення в одному місці всіх керівних органів невиправданим із міркувань безпеки. В перебудовні часи про будівництво забули, і лише 1996-го Податкова адміністрація власним коштом завершила будівництво цієї найбільшої в місті адміністративної споруди та розмістила там свої підрозділи.

У будинку № 36 за радянських часів був магазин “Канцтовари” “Воєнторгу”, зараз тут магазин автозапчастин.

Під № 43 розташований Львівський завод будівельних виробів, за польських часів це була міська бетонярня. Під № 45 знаходиться Львівський автомобільний завод, який від 1946-го і до зміни акціонерів 2005-го, мав назву Львівський автобусний завод. Цехи заводу зведено на місці колишнього іподрому, крім того, на його території опинився споруджений у 1920-1930-х костел і монастир кармелітів босих.

Під № 48 знаходиться завод “Львівприлад”.

У будинку № 52 в 1950-х була дитяча трудова колонія № 2, зараз це житловий будинок.

У дев’ятиповерховому житловому будинку 1970-х № 57 за радянських часів був Окружний універмаг управління торгівлі ПрикВО, нині тут відділення “Укртелекому”, “Укрсиббанку”, поштове відділення, аптека і магазин секонд-хенду.

Навпроти будинку № 63 до кінця 1970-х була кінцева зупинка тролейбусного маршруту № 5, після побудови 1980-го нового автовокзалу маршрут продовжили до нього.

За дев’ятиповерховим житловим будинком 1970-х № 71-б від повоєнних часів розташований Львівський бронетанковий ремонтний завод.

У № 76 від 1950-х працює перукарня, до 1980-х був овочевий магазин, зараз тут магазин “Продукти” і бар “Вакар”.

У дев’ятиповерховому будинку № 78 1970-х років, збудованому на місці будівлі Стрийської рогачки, за радянських часів був магазин “Продукти”, нині тут гральні автомати.

У триповерховому житловому будинку в стилі конструктивізму 1930-х № 80 за Польщі були помешкання військових, а в часи СРСР – філія бібліотеки для дорослих Радянського району.

В 9-поверховому житловому будинку 1970-х № 103 за часів СРСР був магазин “Воєнторгу” “Товари за зниженими цінами”, зараз тут крамниця “Продукти”, хлібний магазин і бар.

У дев’ятиповерховому житловому будинку 1970-х № 104 за радянських часів був магазин “Галантерея”, зараз тут крамниця “Хліб-Булки”.

Під № 108 знаходиться Каменеобробний завод, який у радянські часи мав назву Цегельний завод № 7. Адресу Стрийська, № 109 має Львівський автовокзал, збудований 1980-го.

Чотириповерхові житлові будинки № 148 і 148-а збудовані для військових у 1953-1954 роках. На відтинку Стрийської від вулиці Рубчака до Наукової в 1960-х заклали невеличкий парк, який одержав назву 50-річчя Жовтня, зараз це парк Боднарівка. Тут 1965-го з’явилася могила-пам’ятник радянському воїну Веселову, який загинув “у боротьбі з ворогами радянської влади 1950 року”. В роки незалежності пам’ятник демонтували. В 1960-1970-х у цьому парку стояв літак, у якому облаштували дитячий кінотеатр, який так і називався – “Літак”. Із початку 1990-х у парку побудовано храм УАПЦ святих великомучеників Бориса і Гліба. За парком на перетині Стрийської та Наукової до кінця 1970-х стояло декілька одноповерхових особняків. Забудова вулиці Стрийської: класицизм, сецесія, польський конструктивізм 1930-х, радянський 1950-1980-х, нові забудови межі ХХ-ХХІ століть.

Будинок №6
У 1888 р. в цьому будинку мешкав І.Франко.

Будинок №28
Споруджений у 60-х роках XX ст. за проектом О.Радомського, цікавий зразок використання природного рельєфу.

Будинок №32
Житловий блок, зведений 1928 р. за проектом архітектора В.Мінкевича в стилі функціоналізму, дуже вдало пристосований до природного рельєфу.

Будинок №45
Ще на початку XX ст. тут був хутір Освица, який стояв над однойменним потічком. У листопаді 1918 р. тут відбувся бій, який закінчився перемогою українців.
У 1945 р. почалося будівництво автоскладального заводу. Спочатку він випускав автокрани й автофургони, але в 1949 р. був перепрофільований у Львівський автобусний завод. Перший автобус випущено 13 лютого 1956 р.

Будинок №189
Автовокзал, споруджений за проектом архітекторів В.Сагайдаківського і М.Столяровата інженера В.Бойківа. У приміщенні висить унікальна люстра, зроблена з 3000 скляних куль.