Більше вісімдесяти років тому коли над Львовом панував білий орел Другої Речі Посполитої тут, між древніми кам’яницями по брукованій дорозі відбувались змагання поміж найкращими автогонщиками Європи. В історію ця гонка увійшла як Гран-Прі Львова. 

Початок цієї традиції слід шукати у далекому 1925 році. Саме тоді, 8 вересня відбулась гонка між містами Стрий та велика Воля. Перемогу у ній здобув Генрик Ліефелдт. Вже наступного року організатори автогонки вирішили збільшити дистанцію. Стрий приймав старт а фініш був у Львові. Розширились і масштаби гонки, тепер вона проходила в двох класах: гоночні автомобілі (перемогу у цьому класі здобув знову ж таки Ліефелдт) та туринґовий клас (приймають участь дорожні автомобілі масового виробництва, пристосовані до автогонки. Перемогу у цьому класі здобув Адам Потоцький). Роком пізніше зародилась ідея провести авто гонку вулицями Львова, але втілилась вона пізніше, аж в 1930 році. 

7 вересня 1930 року було заплановано, вже традиційно, гонку між Стриєм та Львовом. А вже на наступний день 8 вересня 1930 року мала відбутись авто гонка вулицями Львова. Перш за все значна увага приділялась безпеці глядачів. На найбільш небезпечних ділянках дороги вставлялись мішки з піском. Через характерну форму траса отримала назву «Львівський трикутник». Пролягала вона вулицею Вітовського (кол. Пелчинською) – Стрийська – Гвардійська (кол. Кадетська), що разом становило понад 3 кілометри. Всю довжину траси охороняли понад 500 поліцейських і розміщалося шість наглядових постів. 

Участь у гонці приймали не тільки автомобілі, що були поділені на три класи, а й мотоцикли. Траса вважалась однією з найскладніших у Європі через трамвайну колію, значні перепади висот, та бруківку, якою була покрита дорога. Переможцем у гонці був все той же Генрик Ліефелдт. Наступні гонки пройшли у червні 1931 року. Було зареєстровано біля 40-ка учасників. Гран-Прі виграв цього разу Ганс Штук на Mercedes-Benz SSK (сконструйованому Фердинантом Порше), який здобув свою першу перемогу на кільцевих перегонах. Невдовзі він стане одним з найвідоміших та найтитулованіших гонщиків міжвоєнної Європи. Румунський гонщик Наду переміг у гончому класі на автомобілі «Бугатті». 

Наступне Гран-Прі, що стартувало 19 червня 1932 року відвідав сам Рудольф Карачіола – «Шумахер» довоєнної Європи. Він і спав переможцем Львівського Гран-Прі. Пізніше в одному з інтерв’ю Карачіола визнав «Львівський трикутник» однією з найскладніших трас, яка не поступається трасі в Монако. Останнє Гран-Прі Львова відбулось 11 червня 1933 року. Перемогу у ньому здобув швед Бьорнстад. Ця гонка була однією з найцікавіших та найзапекліших. У 1985 році Бьорнстад зізнався що для перемоги застосував технічну хитрість, на його машині був встановлений додатковий бак для пального, що дозволило йому фінішувати так нір азу і не до заправившись. У класі спортивних автомобілів перемогу здобув Пьєр Вейрон на автомобілі Бугатті. Наступного року гонка не відбулась. Офіційна причина – економічна криза, що вирувала в Америці та Європі. Та на цьому історія вуличних авто гонок Львова не завершилась.У 2000-му році перегони на трасі «львівський трикутник» відновились і тепер знову львів’яни та гості міста мають прекрасну нагоду насолодитись славнозвісними автомобілями, що приймають участь у фестивалі «Леополіс Гран-Прі».

 

"Львову Назавжди" - 5 років!

5 років — це зовсім небагато у рамках глобального розвитку, але для життя проекту це визначна дата. 15 червня авторський проект "Львів Назавжди" відзначає свій 5-річний ювілей з дня заснування. Проект присвячено Львову і створено для Львова. З його допомогою кожен зможе здійснити віртуальну мандрівку вузенькими вуличками давньоруської та середньовічної частин Львова, а також найцікавішими місцями всієї області, ознайомитись з творіннями відомих і безіменних майстрів минулого. Кожен день існування проекту - це зустріч з цікавими людьми, відвідування культурно-мистецьких подій у нашому місті, радість за кожне досягнення та визнання Львова, де "вперше...". Діяльність проекту проходить під гаслом "Для Львова з любов'ю". Вітаю всіх львів'ян і шанувальників нашого міста і маю для Вас головне побажання - "До зустрічі у Львові". Координатор проекту "Львів Назавжди" Наталя Максимів.